مرحبا بك في البوابة الالكترونية لأعضاء هيئة التدريس
staff-picture

د. عبد العزيز سعيد عبد العزيز هندى


نبذه عن


As a nursing scholar and educator, I am passionate about advancing pediatric and neonatal healthcare through research, teaching, and clinical practice. I hold a PhD in neonatal nursing from Ain Shams University I have over 10 years of experience in various roles in the nursing field, including as a neonatal ICU nurse, a clinical trainer, and an academic editor. I have published and reviewed multiple articles in prestigious journals, such as PLOS ONE, SAGE OPEN, and PSYCHOLOGY RESEARCH AND BEHAVIOR MANAGEMENT, on topics such as infection control, nursing stress, and evidence-based interventions for newborn outcomes. I have also presented my work at major conferences and contributed to several committees and projects to enhance academic excellence and student development. My teaching style is engaging and practical, blending theoretical foundations with real-world perspectives from my clinical experience. I mentor and equip future nurses with the knowledge and skills to provide compassionate, evidence-based care. I collaborate with interdisciplinary teams of physicians, nurses, and hospital administrators to tackle complex healthcare problems and improve patient outcomes. I am responsible, creative, and highly motivated, driven by an inquisitive and analytical nature. I am always eager to learn new things, explore new challenges, and address knowledge gaps in my field. My goal is to make a positive difference in the lives of children, families, and communities through nursing research and education
  • الكلية: كلية التمريض
  • القسم: قسم تمريض الأطفال
  • التخصص العام : تمريض الاطفال
  • التخصص الدقيق: حديثي الولادة
  • الدرجة الوظيفية: مدرس
  • الحالة: قائم بالعمل
  • البريد الالكتروني الرسمي: abdelaziz.hendy@nursing.asu.edu.eg
  • Google Scholar: Google Scholar Link
  • Research Gate: Research Gate Link
  • Scopus: Scopus Link
  • H-index: 7
  • Orcid: https://orcid.org/0000-0003-2960-3465
  • Research Fields: Nursing, Pediatric nursing, Neonatal nursing, Health care, Public health, Nursing Informatics

إحصائياتي


بوابة البحث العلمي
29

الاقتباسات
257

الجوائز
0

الاقتباسات


التعليم

    • ماجستير
    • 2019
    • دكتوراه
    • 2023
    • بكالوريوس
    • 2013

التدرج الوظيفي

    • مدرس
    • السنة : 2024
    • مدرس مساعد
    • السنة : 2019
    • معيد
    • السنة : 2017

ورش العمل

لم يتم اضافة ورش عمل

المؤتمرات العلمية

لم يتم اضافة مؤتمرات علمية

الجوائز

لا يوجد جوائز

بوابة البحث العلمي (29)

عنوان البحث السنة الاقتباسات
Dreams: The Mind’s Minecraft 2024
Moderating role of relationships between workloads, job burnout, turnover intention, and healthcare quality among nurses 2024 1
Nursing Professional Commitment as a Mediator of the Relationship Between Work Environment and Missed Nursing Care Among Nurses: A Cross-Sectional Analysis 2024 3
Impact of On-the-Job Training on Nurses’ Performance in Creating a Healing Environment and Clustered Nursing Care for Premature 2024 3
Humble leadership and nurses' turnover intention: The moderating effect of leader expertise 2024 3
Predictors of climate change literacy in the era of global boiling: a cross-sectional survey of Egyptian nursing students 2024 3
Are pediatric nurses prepared to respond to monkeypox outbreak? 2024 1
The Mediating Role of Spirituality in Delineating the Interconnection Between Self‐Efficacy and Resilience Among the Parents of Children With Newly Diagnosed Diabetes: A … 2024 1
International nursing students' culture shock and academic engagement: The moderating role of resilience 2024
The Stress Levels of Premature Infants’ Parents and Related Factors in NICU 2024 10
Unlocking Insights: Using Machine Learning to Identify Wasting and Risk Factors in Egyptian Children Under 5 2024
Breaking barriers: Navigating the path to successful scientific research publication among faculty members in Egypt 2024
Hajj 2024 heatwave: addressing health risks and safety 2024
Hajj 2024 heatwave: addressing health risks and safety 2024
Outcome of creating clustering nursing care and healing environment on premature infants’ behavioural outcomes 2024

اسم المجلة تاريخ النشر القطاع الموقع الإلكتروني للمجلة ISSN
Nursing Open 2021-09-28 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2054-1058
Nursing Open 2022-01-03 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2054-1058
JOURNAL of MEDICINE and LIFE 2022-11-10 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1844-3109
International Journal of General Medicine 2022-08-26 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1178-7074
American Journal of Infection Control 2023-01-07 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1527-3296
SAGE Open Nursing 2023-03-07 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2377-9608
Journal of Multidisciplinary Healthcare 2023-02-17 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1178-2390
PLOS ONE 2024-04-11 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1932-6203
SAGE Open Nursing 2024-01-17 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2377-9608
Sage Open Nursing 2024-02-20 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2377-9608
Sage Open Nursing 2024-05-20 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2377-9608
BMC nursing 2024-09-26 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1472-6955
BMC Psychology 2024-09-19 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2050-7283
The Lancet 2024-08-03 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 0140-6736
Journal of Advanced Nursing 2024-09-24 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 0309-2402
Sage open medicine 2024-09-17 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2050-3121
BMJ Paediatrics Open 2024-07-08 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 2399-9772
International Nursing Review 2024-07-22 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1466-7657
Nurse Education Today 2024-11-19 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 0260-6917
Nurse Education Today 2021-03-01 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 0260-6917
اسم المجلة تاريخ القبول القطاع الموقع الإلكتروني للمجلة ISSN
Journal of Multidisciplinary Healthcare 2023-02-17 طبي الموقع الإلكتروني للمجلة 1178-2390

لم يتم العثور علي نتائج

لم يتم العثور علي نتائج


الجوائز المرشح لها

  • 2022

    الجائزة: جائزة أستر جارديانز جلوبال نيرسينج 2023

    • مقدم الجائزة: مؤسسة أستر دي إم هيلث كير
    • مجال الجائزة: التمريض
    • تصنيف الجائزة: الجوائز العلمية المتنوعة
  • 2024

    الجائزة: جائزة عين شمس التشجيعية

    • مقدم الجائزة: جامعة عين شمس
    • مجال الجائزة: العلوم الطبية
    • تصنيف الجائزة: جائزة جامعة عين شمس التشجيعية

الإنجازات العلمية

لا يوجد انجازات علمية